Hrát dějiny: vztah historie a počítačových her


“Kdo si hraje, nezlobí. Vzdělává se!”

V návaznosti na přednášku Martina Klímy “Počítačové hry, historie a prožívání dějin” a diskusní panel “Počítačové hry ve výuce dějepisu” jsme se rozhodli v této problematice pokračovat a pomocí diskuze do ní přinést i jiné neotřelé pohledy. Dalo by se říci, že historie je jedno z nejpopulárnějších témat pro tvorbu videoher. Můžeme najít celou sérii her s čistě historickou tematikou, nebo i her, které svůj příběh o historii nějakým způsobem opírají. Mohou hry být médiem, které dokáže dějiny zprostředkovat? V této souvislosti se samozřejmě dotkneme i konkrétních případů, zejména Kingdom Come: Deliverance. Samotná hra je po technické stránce velice složitá záležitost, jak moc tento fakt může deformovat onen historický příběh nebo prostředí? Jaký je vztah herního vývojáře, historika a hráče s historickou tematikou? Počítačová hra jako médium má v rámci veřejného mínění stále převážné negativní obraz, hlavně jako prostředek propagace násilí. Jak spolu souvisí násilí v hrách a v dějinách? Na tyto a další otázky se pokusíme nalézt odpověď s našimi hosty.


Hosté:

Aleš Smutný (redaktor games.cz)

Jaroslav Švelch (IKSŽ FSV UK)

Martin Klíma (Warhorse studios)


Moderuje Patrik Vlasák


Z diskuze bude pořizován audio záznam.



Začátek akce 9. prosince 2016 v 19:15
Konec akce 9. prosince 2016 v 21:00
Druh akce Přednáška
Organizátor Spolek studentů historie FF UK
Webové stránky http://www.ffabula.cz/cs/akce-projekty/diskuze-prednasky/diskuze/hrat-dejiny/
Místo konání akce nám. Jana Palacha 2, Praha 1 (místnost č. 200, hlavní budova FF UK)
Cílová skupina Akademická obec i veřejnost


Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.