31. března 2005
O mladé obory na FSV je zájem
|
Opět se blíží čas maturit a posléze i zkoušek na vysoké školy. Nejtěžší to tradičně budou mít uchazeči o humanitní obory, kam se každoročně chystá mnohem větší počet zájemců, než je kapacita školy. Na Univerzitě Karlově letos zaznamenala největší nárůst počtu přihlášených Fakulta sociálních věd, na kterou přišlo přes 5 600 přihlášek, o 900 více než předchozí rok. |
Například v loňském roce byl největší zájem o studijní programy vyhlášené fakultou Filozofickou, Právnickou a Pedagogickou. V letošním roce zaznamenala největší nárůst počtu přihlášených Fakulta sociálních věd. Podle pracovnice studijního oddělení FSV byl největší zájem o bakalářský obor mediální studia v kombinované formě, kdy se docházka střídá s dálkovým vzděláváním. Mezi oblíbené obory na fakultě patří také marketingová komunikace a PR a žurnalistika. Přihlášek letos na FSV dorazilo o 900 více než loni, celkem zhruba 5600.
Na bakalářský obor žurnalistika v letošním roce došlo 874 přihlášek, uspět však může podle předběžných odhadů jen každý třináctý. Uchazeči o mladý bakalářský obor marketingová komunikace a public relations jsou na tom ještě hůře. Z tisícovky zájemců jich dostane šanci studovat přibližně 35.
Podmínky pro přijetí na tyto obory zahrnují zvládnutí písemného testu, který prověřuje znalost češtiny, zvoleného cizího jazyka, kulturní, politický a historický přehled. Do ústního kola postupují uchazeči, kteří dosáhnou stanoveného počtu bodů.
Zpravidla to bývá dvojnásobek konečného počtu přijatých. U pohovoru by měli prokázat svoji motivaci ke studiu a orientaci v současném dění.
Kristina Gregušová, Soňa Kacerovská, čtrnáctideník FSV Fleš