26. března 2010
Pedagogická fakulta spolupracuje na projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“
Katedra anglického jazyka a literatury UK PedF spolupracuje v letním semestru 2010 s pražským Institutem pro strukturální politiku. V rámci projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ připravují studenti 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmannové materiály pro mimoškolní výuku Aj. Cílovou skupinou jsou žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří žijí v dětských domovech ve Středočeském kraji.
Pedagogická fakulta spolupracuje na projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“
Katedra anglického jazyka a literatury UK PedF spolupracuje v letním semestru 2010 s pražským Institutem pro strukturální politiku. V rámci projektu „Jazyk – prostředek k rovným příležitostem“ připravují studenti 4. ročníku učitelství pod vedením PaedDr. Marie Hofmannové materiály pro mimoškolní výuku Aj. Cílovou skupinou jsou žáci a studenti se speciálními vzdělávacími |
|
potřebami, kteří žijí v dětských domovech ve Středočeském kraji. Tato skupina dosahuje všeobecně nižší vzdělanostní úrovně a je ve zvýšené míře ohrožena předčasným odchodem ze vzdělávacího systému. Její část tvoří žáci se sníženými intelektuálními schopnostmi.
Pro spolupráci na projektu byl zvolen „model prostředí“, doporučený OECD. Jeho hlavní myšlenkou je přizpůsobit se potřebám a zájmům žáků. Byl stanoven harmonogram úkolů a sestaveny realizační týmy. Studenti se seznámili s prostředím Moodle, v němž budou nadále pracovat, a v teoretické části přípravné fáze prostudovali základní literaturu z oboru speciální pedagogika. Praktickou část představovaly návštěvy dobrovolníků v dětských domovech s cílem shromáždit materiál pro analýzu potřeb, pokusit se o psychologickou diagnostiku a na základě získaných poznatků odhadnout možnosti reedukace žáků.
V současné realizační fázi projektu se týmy studentů podílejí na tvorbě portfolia výukových materiálů odstupňovaných podle věku a úrovně znalostí a řečových dovedností žáků. Východiskem je koncepce Škola hrou s využitím multisenzorního přístupu. Portfolio bude obsahovat pracovní listy pro žáky doplněné o pomůcky a metodické listy pro vyučující. Cílem je motivovat žáky a zlepšit jejich vědomosti a dovednosti v anglickém jazyce. Výstupem je poskytnutí portfolia k realizaci kurzu anglického jazyka jako zájmové aktivity na podporu vzdělávání žáků se zhoršeným rodinným a sociokulturním prostředím.