Pedagogové opět zasedli do lavic

20. dubna 2010

Již třetí ročník konference nazvané Škola jako místo setkávání se uskutečnil 19. dubna 2010 pod taktovkou katedry psychologie FF UK, letos s podtitulem „Co se nám osvědčuje při výchově a vzdělávání“. Konference je jednou z odborných aktivit zařazených mezi akce pořádané v rámci „Humboldtova roku“ na FF UK v Praze.

Stalo se již dobrou tradicí, že se v druhé polovině dubna na akademické půdě potkává více než 150 odborníků z mateřských, základních a středních škol, školských poradenských zařízení, České školní inspekce, nestátních neziskových organizací působících ve školství a dalších institucí věnujících se výchově a vzdělávání dětí a dospívajících. Značnou převahu tu měly ženy, proto si mohl dovolit PhDr. Václav Mertin, vedoucí katedry psychologie, přivítat každého mužského účastníka zvlášť.

„Jsem rád, že katedra psychologie hostí toto setkání. My jsme si ho dovolili zařadit mezi profilová setkání tohoto roku, „Humboldtova roku“, neboť chceme deklarovat, že akademická půda by měla být otevřená realitě a současně by měla vykazovat velmi kvalitní vědecké výstupy, což bez kontaktu s realitou není možné,“ zahájil konferenci děkan FF UK Michal Stehlík.

Konference si vytyčila za cíl být zdrojem inspirace, znalostí i povzbuzení pro další profesní působení a efektivitu školní práce. Celodenní program zahájilo plenárního zasedání, které se věnovalo obecnějším otázkám edukační praxe. Důležitost školy jako místa setkávání posluchačům zdůraznila PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. z katedry psychologie FF UK: „Společnost deleguje na školu řadu svých úkolů, závazků, povinností a kompetencí, které tak proměňují samo prostředí školy, jejíž aktivity se stávají stále bohatšími a bohatěji strukturovanými. Současně se proměňuje i role učitele z encyklopedisty a odborníka v jakéhosi průvodce socializací jedince – učitele socializátora.“ Svého zástupce na konferenci mělo i MŠMT – Lenka Felcmanová představila Národní akční plán inkluzivního vzdělávání a věcných záměrů nových vyhlášek. Dopolední program čítal ještě dalších šest příspěvků.

Odpoledne už byly příspěvky rozděleny do 4 sekcí podle zájmu a zaměření účastníků:  Mateřské školy a 1. stupeň základních škol, 2. stupeň základních škol a střední školy, Didaktická sekce věnovaná pregraduálnímu i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků a sekce Škola jako místo setkávání pro prezentaci ucelených projektů a vzdělávacích programů škol. V těchto sekcích vystupovali a diskutovali sami pedagogové či psychologičtí pracovníci z jednotlivých škol.

Organizátorům akce se navíc povedla nevídaná věc – účastníci si z konference mohli rovnou odnést CD s jednotlivými příspěvky i sborníkem.

(Lucie Kettnerová)






Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.