red. • foto: Creative Fashion Marketing • 28. června 2013
Studenti marketingu a PR pomáhají mladým návrhářům prosadit se
Studenti marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd UK se spojili s mladými umělci z UMPRUM, aby ve společném projektu Creative Fashion Marketing pomohli profilovat a komunikovat začínající návrhářské talenty. Výsledkem společného úsilí mají být workshopy, přednášky a další aktivity týkající se vznikajících módních kolekcí.
Svůj model prezentuje mladá návrhářka Kristýna Nováková
Společný projekt dvou pražských vysokých škol vznikl jako nápad Violy Fetisové, módní stylistky zabývající se fashion koučinkem, která postrádala na domácí scéně kvalitní a kontinuální informace o talentovaných mladých návrhářích, kteří by se dokázali prosadit i v praxi. Proto společně s Denisou Kasl Kollmannovou, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR, a Pavlem Ivančicem, vedoucím ateliéru módní tvorby, vytvořili koncepci projektu, který zahrnuje workshopy, přednášky a společnou práci na konkrétních projektech – módních kolekcích studentů UMPRUM.
Marketéři z FSV UK tedy pomohli vybraným studentům vytvořit základ komunikační strategie, oslovit média a potenciální zákazníky a modely vyslat do světa. Díky jejich přičinění vznikly propracovanější prezentace, tiskové zprávy či sociální sítě Facebook a Twitter zaměřené na podporu mladých českých talentů.
„Zatímco na Fakultě sociálních věd UK se studenti učí, jak nejlépe porozumět trhu a komunikovat se zákazníky, na Vysoké škole uměleckoprůmyslové studenti zkoumají tvary, formy a materiály, aby vytvořili dokonalý oděv. Spolu se častokrát potkají až po letech studia v praxi. Cílevědomí marketéři nechápou umělecké ambice návrhářů, a ti zase opovrhují přízemními byznysmeny. Jenže móda není plátno, které visí v galerii na zdi. Zákazníci ji chtějí nosit, spojují s ní svoje emoce a identitu,“ popisuje vzájemnou prospěšnost projektu PhDr. Denisa Kasl Kollmannová, Ph.D.