13. dubna 2011
Projekt Absolvent pomáhá studentům rozvíjet užitečné praktické i teoretické dovednosti
Od začátku dubna probíhá na Univerzitě Karlově v Praze program přednášek a kurzů v rámci projektu Absolvent. Tento projekt je již tradiční akcí, poprvé byl na univerzitě pořádán v roce 1998. Jeho cílem je co nejlépe připravit na vstup do pracovního procesu studenty, kteří svojí účastí mohou získat řadu odborných znalostí a dovedností a také praktické informace z prostředí trhu práce. Kromě dubnového cyklu přednášek a kurzů, je studentům také trvale k dispozici portál Absolvent a další formou pomoci je profesní poradna Informačně-poradenského centra UK.
Slečna Kristýna Knížová je studentkou třetího ročníku Fakulty sociálních věd UK, oboru Sociologie a sociální politika. V rámci projektu Absolvent se zúčastnila dvoudenního kurzu Projektové řízení a bezprostředně po jeho skončení se podělila o své dojmy.
Univerzita Karlova zveřejnila nabídku kurzů a seminářů programu Absolvent prostřednictvím různých komunikačních kanálů. Odkud jste se o nabídce dozvěděla Vy?
O kurzech jsem se dozvěděla z fakultního Newsletteru, který je mi zasílán s týdenní periodicitou. Díky tomu mám přehled o aktuálně pořádaných akcích na univerzitě. Z nabídky kurzů projektu Absolvent jsem si z důvodu časové zaneprázdněnosti vybrala jen jeden kurz, Projektové řízení.
V čem byl kurz Projektové řízení přínosem ve Vašem studijním a následném profesním zaměření?
Ve svém budoucím zaměstnání bych se ráda věnovala marketingu. Kurz se zabýval navrhováním a řízením projektů, což je pro tento obor velice užitečné. Nejvíce mě oslovilo definování a stanovení metodiky logického rámce, který by měl být důležitou součástí realizace každého projektu.
Jak byste navštívený kurz zhodnotila, jak jste byla spokojena s jeho kvalitou?
Tento dvoudenní kurz byl členěný na teoretickou a praktickou část, přičemž po oba dva dny byla dopolední část věnována vždy teorii a první den odpoledne jsme se rozdělili do týmů, ve kterých jsme samostatně vypracovávali projekty. To se mi velmi líbilo, neboť jsme v týmu navzájem spolupracovali a díky koordinaci činností jsme si vyzkoušeli jednotlivé kroky návrhu a realizace projektu. Druhý den kurzu jsme se zase seznámili se softwarem, který je zaměřen na řízení projektů. Celkově mohu říci, že s kvalitou kurzu jsem byla spokojená.
Jakými dalšími kroky by podle Vás mohla univerzita přispívat k rozvoji svých absolventů?
Myslím si, že kromě celouniverzitního projektu Absolvent by se mohly jednotlivé fakulty více specializovat na přiblížení praktických dovedností studentům. Některé obory mají z větší míry teoretické zaměření a začlenění nějakých praktických kurzů do studia by studentům rozhodně pomohlo při pozdějším vstupu na trh práce.
Děkuji za rozhovor.
Vladimír Pohorecký