Laboratoř může být frustrující. Oceněná biochemička vědu opustila

Gabriela Nass Kovacs získala v květnu prestižní ocenění od Společnosti Maxe Plancka za svůj výzkum struktury proteinů pomocí rentgenové krystalografie. Přesto se rozhodla s vědou skončit. „Práce v laboratoři vyžaduje velkou vůli i časovou obětavost. Nemůžete se sebrat a jít domů jen proto, že je už večer,“ říká absolventka FAF v Hradci Králové UK.

Pokračování

Jitka Jiřičková, 14. července 2020


Právníci v e-výuce obstáli, zvažují i televizní ministudio

„Každý dělal, co mohl – bez ohledu na věk a na technické znalosti,“ komentuje e-learning v době koronavirové krize JUDr. Věra Honusková, Ph.D., členka kolegia děkana Právnické fakulty UK. Právě ona patřila k těm fakultním pilířům, na nichž právníci od jara „stavěli“ vynuceně rychlý přechod od kontaktních setkávání do převážně elektronické výuky.

Pokračování

Martin Rychlík, 13. července 2020


Vědecké úspěchy Michaela Mikáta řídí kyjorožky

Objektem jeho vědeckého bádání se staly samotářské včely kyjorožky Ceratina nigrolabiata. Zaujalo ho, že stejně jako u obratlovců (a v ideálním případě i u člověka) se oba rodiče starají o své potomstvo. Úkaz u blanokřídlého hmyzu spíše nevídaný...

Pokračování

Marcela Uhlíková, 9. července 2020


Film může dětem smysluplně a navíc zábavně přiblížit minulost

Vyučovat dějepis jinak než jen mechanickým zkoušením letopočtů se snaží spousta učitelů, jenže na vytváření materiálů nemají čas. Jaroslav Pinkas z katedry dějin a didaktiky dějepisu PedF UK proto spolu se svými studenty vytvořil podrobné metodické pokyny, jak lze ve výuce využít film.

Pokračování

Jitka Jiřičková, 7. července 2020


Překážky v online výuce na 2. LF UK přinesly nové zkušenosti

Vedle slov koronavirus, covid a pandemie se pojmy distanční vzdělávání nebo distanční výuka ocitly v popředí nejužívanějších slov a slovních spojení současnosti. Multimediální forma řízeného studia (tak praví Wikipedie) se na přechodnou dobu, během níž osiřely přednáškové sály, stala jediným spojením mezi studenty a vyučujícím.

Pokračování

Marcela Uhlíková, 1. července 2020


Virtuální Havel, ale též distanční lekce FHS UK do zámoří

Dvě dámy, dva originální příběhy. Pedagožky a vědkyně FHS UK líčí, jak se spolu s kolegy postavily koronavirem vynucené krizi kontaktní a frontální výuky. Dana Moree učila své posluchače až do Ameriky a Jana Wohlmuth Markupová přichystala šestidílný vzdělávací seriál o rodině Václava Havla.

Pokračování

Martin Rychlík, 22. června 2020


Distanční výuka i na podzim by byla pro nové studenty rizikem

Ani pandemie koronaviru výuku na Univerzitě Karlově zcela neochromila. Studenti a vyučující se však až na výjimky nemohli potkávat tváří v tvář. Jak se s distanční výukou vypořádali na Husitské teologické fakultě, jsme se ptali proděkana pro rozvoj doc. PhDr. Jiřího Pavlíka, Ph.D.

Pokračování

Jiří Novák, 19. června 2020


Studentský projekt snižuje riziko šíření infekce v nemocnicích

Tři medici z Univerzity Karlovy a student informatiky z ČVUT stojí za projektem Chytrá triáž, který si klade za cíl snížit riziko šíření infekce mezi pacienty a zdravotníky při vstupu do nemocnice. S aplikací mají úspěch – používá se v testovacím režimu v nemocnici, uspěli ve dvou hackatonech a naposledy i v akcelerátoru od Startup Wise Guys.

Pokračování

Pavla Hubálková, 9. června 2020






Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Pokyny pro autory
Kontakty

REDAKCE
E-mail: iforum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.