Ministr školství vyznamenal docentku Evu Šotolovou z Pedagogické fakulty

29. března 2012

29. 3. 2012; autor: Helena Stinglová; rubrika: i-Forum informuje

Svůj profesní život zasvětila vzdělávání romských dětí. Za svou práci a vědecký přístup aplikovaný v praxi obdržela doc. PaedDr. Eva Šotolová. Ph.D., z katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty UK od ministra školství Mgr. Josefa Dobeše Medaili MŠMT prvního stupně za dlouhodobou vynikající pedagogickou činnost.

„Těšil jsem se na tento akt, pro mě je to vždy velmi důležité a milé setkání. Když jsem nastupoval na ministerstvo, měl jsem tři teze, co bych chtěl dělat. První tezí bylo to, že je potřeba pozvednout učitelský stav nejenom finančně, ale i prestiží. Učitelská profese je základním kamenem kvality školství. Jsem rád, že svou funkci končím setkáním s lidmi, kterých si velice vážím a na kterých české školství stojí. Jsem moc rád, že vám můžu vzdát hold,“ poděkoval ministr Dobeš třem desítkám oceněných pedagogů, kteří si z jeho rukou převzali Medaile MŠMT prvního a druhého stupně. Ministr školství je uděluje každoročně v Den učitelů 28. března.

Nejvyšší ocenění dostala i docentka Eva Šotolová, pro kterou bylo vyznamenání velkým překvapením. „Přišel mi doporučený dopis, vyzvedla jsem si ho až teprve před týdnem, protože jsem neměla dřív čas. Když jsem si přečetla pozvánku na dnešní vyhlášení, byla jsem hodně překvapená, samozřejmě mile. Vůbec jsem to nečekala,“ usmívala se docentka Šotolová.

Pro ni by však největším oceněním bylo to, kdyby ve speciálních školách bezdůvodně nekončily zdravé děti. „Moc bych si přála, aby ve speciálních školách nebyly žádné děti, ať už romské, vietnamské nebo majoritní bílé, které tam nepatří, tedy nejsou mentálně retardované. To je moje přání a o to usiluji už přes dvacet let,“ rekapitulovala své životní poslání.

Po slavnostním vyhlášení medailistů pozval ministr školství oceněné pedagogy na sklenku vína.

Přečtěte si publikaci doc. Evy Šotolové Vzdělávání Romů.

Kniha Vzdělávání Romů vychází ze základních historických informací o romské národnostní menšině, zachycuje snahy o její asimilaci a integraci. Zaměřuje se především na oblast vzdělávání romských dětí v České republice a v některých evropských zemích. Jedním z nejdůležitějších předpokladů při integraci Romů a realizaci multikulturní výchovy je výchova budoucích pedagogů k toleranci a respektování odlišných kultur. Kniha Evy Šotolové ukazuje, proč není možné Romy asimilovat, tj. potlačit jejich zvyky, tradice, kulturu včetně jazyka, a proč je naopak třeba je respektovat jako národnostní menšinu s jejími specifiky a právy. A především jakou roli v tomto procesu má zastávat pedagogická veřejnost.







Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.