Lucie Kettnerová • foto: red. • 2. listopadu 2012

Studentský Sociopress chce psát o výzkumech kvalitněji

Na jaře letošního roku vznikl na Fakultě sociálních věd Markething, web studentů marketingové komunikace a public relations, na podzim obohatil internetovou síť projekt Sociopress, za nímž stojí pět studentů Institutu sociologických studií. Nový web představila jeho šéfredaktorka Mirka Strnadová.

Kdo stojí za zrodem Sociopressu?

Za zrodem internetového magazínu Sociopress.cz stojí pět studentů Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy s odbornou garancí PhDr. Ing. Petra Soukupa.

Proč web vlastně vznikl a kterým tématům se budete věnovat?

Účelem projektu je seznamovat veřejnost s výsledky známých i méně známých výsledků výzkumů, kde klademe důraz na jejich správnou interpretaci, s níž se v médiích setkáváme zřídkakdy. Chceme také přinášet poznatky z většího množství dat, která často leží nevyužitá někde v šuplících. Podáváme informace o nových trendech v sociologii a zamýšlíme se nad sociologickými experimenty, teoriemi a fenomény v české společnosti a nejen v ní. Jeho účelem je také propagovat Institut sociologických studií a Fakultu sociálních věd a dostat je tak do povědomí širší veřejnosti.

Témata, kterým se věnujeme, nejsou ryze nudně statistická. Na našich stránkách tak nenaleznete jen teorii a čísla. Snažíme se dávat i statistickým datům v jejich interpretaci nový zajímavý rozměr a oživit i sociologické teorie pomocí příkladů či doprovodných videí.

Koho považujete za cílovou skupinu čtenářů?

Cílovou skupinou čtenářů jsou všichni lidé, co se chtějí dozvědět něco zajímavého o současné společnosti. Snažíme se, aby naše články byly srozumitelné i pro laickou veřejnost, proto jsme vytvořili slovníček pojmů, který vysvětluje takové pojmy, které by mohly být nesociologům nejasné. Na našich stránkách je také kalendář akcí ze světa sociologie a rubrika věnující se novým metodám výzkumu.

Existuje stálý redakční tým nebo je web otevřen všem lidem z oboru?

Stálý redakční tým sice existuje, to ale neznamená, že web není otevřen všem lidem z oboru. Právě naopak. Magazín Sociopress.cz si klade za cíl dát prostor všem studentům i pedagogům, kteří se chtějí podílet na propagaci Institutu, Fakulty sociálních věd či sociologie samotné. Nyní se naše redakce pomalu rozrůstá o nové členy, které zaujalo psát články na zajímavá a jim blízká témata.

Jaký ohlas zatím vzbudil web mezi čtenáři?

Sociopress.cz je zatím na počátku svého vzniku, byl spuštěn teprve 15. října 2012. I tak ho navštívilo již 1 500 unikátních návštěvníků a těší se téměř třem stovkám „like“ na Facebooku.





Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.