27. srpna 2007

Stanovisko Univerzity Karlovy k článku v Hospodářských novinách


27. srpna 2007


1/ Univerzita Karlova (UK) se seznámila s článkem v HN ze dne 27/8/2007 – „Univerzita dohazuje bance studenty“.


2/ UK má dlouhodobě u KB vedeny svoje účty.


3/ Během posledních let došlo k razantnímu navýšení  počtu studentů UK vysílaných na výměnné pobyty v rámci programu Erasmus. Tento vývoj samozřejmě UK vítá  a je jejím cílem. V souvislosti s tímto vývojem však došlo k velkému navýšení transakčních poplatků (přes 1,5 mil Kč) za převádění cizoměnových částek, vyplývající z podmínek programu Erasmus. Počty vyjíždějících studentů z UK se několikanásobně liší od počtů studentů na jiných vysokých školách v ČR, a proto i výše poplatků je násobně vyšší.


4/ Univerzita vyhodnotila  možnosti na bankovním trhu a vyzvala  KB k nalezení řešení, které by mělo za následek snížení či eliminaci těchto poplatků. U jiné banky by tohoto cíle vzhledem k mezibankovním poplatkům  nebylo možné dosáhnout.


5/ Nalezené řešení  spočívá v zakládání zvláštních cizoměnových účtů, na které UK prostředky studentům převádí. Při běžném používání tohoto zvláštního účtu jsou pro studenta základní operace zdarma: zavedení a vedení účtu, vydání plat. karty, zrušení účtu, platby kartou jakož nyní i hotovostní výběry na vybraných pobočkách KB. Pro studenta nevzniká vůči KB žádný závazek.

Tyto účty si zřizují studenti, Univerzita tedy žádné údaje o studentech Komerční bance nezasílá.


6/ Řešení bylo poprvé aplikováno na podzim loňského roku a z podnětu studentů  bylo na jaře a v začátku léta letošního roku projednáváno se zástupci studentů  v Akademickém senátu UK. Výsledkem tohoto projednávání bylo přidání možnosti bezplatného hotovostního výběru na vybraných pobočkách.


7/ UK trvá na tom, že zvolené řešení neodporuje žádným právním předpisům.


8/ UK předpokládá, že článek v HN vycházel i z podkladů  a informací, které opakovaně HN poskytla, a lituje, že všechny relevantní údaje nebyly v tomto článku použity.


9/ UK se ohrazuje proti formulacím, že otevření účtu u Komerční banky (KB) deklaruje jako studijní povinnost a zvláště pak proti formulacím, že: „UK Komerční bance dohazuje studenty“ nebo je „KB prodává.“




Za správnost:


Mgr. Václav Hájek


Tiskový mluvčí UK


Odbor vnějších vztahů RUK


tel: +420 224 491 248


e-mail:


Ovocný trh 5, Praha 1, 116 36


                  http://www.cuni.cz

ČLÁNEK K NAHLÉDNUTÍ ZDE!!!







Velikost písma A A A

Nahoru
Tisk PDF verzeTextová verze

© 2012 Univerzita Karlova
Ochranná známka
Kontakty

REDAKCE
E-mail: forum@cuni.cz
Tel.: 224 491 394
Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha 1


ISSN 1214-5726     Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.