10. července 2006
Jaké jsou značky "ČR" a "USA"?
|
Čeští a američtí studenti budou v rámci desetidenního studijního programu hodnotit značku „ČR“ a značku „USA“. Projekt je základem vědeckého úkolu oboru marketingové komunikace na FSV UK a jeho cílem je shrnout názory a postoje vládních institucí, obchodních, průmyslových a dalších subjektů, které k budování značky a image země v zahraničí přispívají. Vyhodnocení práce by pak mělo přispět k rozvoji jejich komunikační strategie. |
„Země jako značka je v dnešním světě závažným tématem. Země soutěží o pozornost, respekt a důvěru investorů a obchodních partnerů, turistů, spotřebitelů, donátorů, imigrantů, medií a vlád jiných zemí. Silná a pozitivně vnímaná značka země zajišťuje významnou konkurenční výhodu,“ uvádí k projektu jeho vedoucí Ing. Ladislav Kopecký.
Pro české a americké studenty je v Praze připraven desetidenní program, jehož součástí je kromě přípravy závěrečné prezentace obou značek i setkání s řadou odborníků na marketing a PR ze státních institucí i soukromých firem.
Studenti se setkají se zástupci Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva průmyslu a obchodu, Czechinvestu nebo koordinátorem prezentace České republiky v zahraničí. Navštíví ale také některé renomované PR agentury a setkají se s vedoucími pracovníky oddělení komunikace či marketingu Českých Aerolinií, Škody Auto nebo společnosti Coca – Cola.
Společně budou diskutovat o jednotlivých atributech obou značek. Na závěr potom týmy, ve kterých společně budou pracovat čeští s americkými studenty, představí finální prezentace značek.
Univerzita Karlova i University of Missouri mají v plánu další společné projekty, podobné skupiny českých a amerických studentů by se měli vytvářet u nás či v Missouri jednou až dvakrát do roka.
(sach)